Trh práce v roce 2019: 7 trendů a inovací, které změní nábor

By: Raková 26.5.2017

Categories:novinky,

Rok 2018 skončil, a tak je nejvyšší čas se podívat jaké budou trendy a změny na trhu práce v letošním roce. Sestavili jsme seznam 7 trendů a změn, které očekáváme letos na hlavní scéně a na co byste jako náboráři měli být připraveni.


#1 Specializovaní náboráři

Talentovaní lidé se stávají čím dál tím vzácnějšími a mimo to jsou na vzestupu i neobvyklé profese. Což je z velké části díky automatizaci a rozvoji nových technologií. Jen si představte Dron pilota, CyberSecurity specialistu nebo Blockchain developera. Slyšeli jste o nich před pěti lety? Asi ne! Většina Čechů pravděpodobně nemá v těchto oblastech zkušenosti a najít je bude pro náboráře v budoucnu velká výzva.


#2 Chatboti

Chatboti pomalu stále více přebírají náš náborový svět! Nepanikařte, poskytnou vám spoustu výhod. Chatboti jsou na vašich webových stránkách k dispozici 24/7 a nabízejí pomoc. Mohou pomoci návštěvníkovi najít vhodnou pozici díky konkrétním otázkám, což mu může zpříjemnit návštěvu vašeho webu. Chatboti za vás udělají otravnou administrativní práci, takže tím získáte čas na to důležité: osobní kontakt.


#3 Nábor prostřednictvím sociálních sítí

Mileniálové dělají své první krůčky na trhu práce. Generace, která vyrostla s veškerým komfortem internetu a kde se společenský život odehrává především online. Cliché: jako firma, musíte být tam, kde je vaše cílová skupina. Náborář, který tráví celý den na svém mobilu, již není výjimkou. Pravděpodobně píše kandidátovi prostřednictvím služby Messenger! A nezapomeňte na video. Video-pohovor se stává normou, mileniálové to už nejspíš nebudou mít nikdy jinak!


#4 Maximální zážitek kandidáta

Napjatý trh práce dává kandidátům tu možnost být ještě více kritičtí k vaší organizaci náboru. Neodpověděli jste v určitém časovém úseku? Je snad problém jinde během náborového procesu? To je, ale škoda, protože jinde je spousta dalších volných pracovních míst. Propojení náboru a marketingu je již v plném proudu a v budoucnu jejich důležitost ještě poroste. Budeme muset vytasit veškeré možné „zbraně“ k dosažení dokonalého náboru!


#5 Zdroje náboru

Když už mluvíme o trendech, nesmíme opomenout velká data. Ta už dnes, ale takovým trendem nejsou. OTYS nicméně stále více vidí trend ve způsobu využívání těchto dat: je stále důležitější přesně vědět, odkud kandidáti přicházejí (zdroj náboru). S nedostatkem vhodných kandidátů na trhu je to důležitější než kdy jindy; nechcete přeci, aby váš cenný rozpočet na nábor byl zbytečně rozházen!


#6 Personalizované pracovní pozice

Zůstaňme ještě chvíli u výše zmíněných dat. Už nějakou dobu je možné zobrazovat reklamy dle chování uživatelů online. Což se prolíná i do pracovních pozic. Cílem je oslovit lidi, kteří aktivně nehledají práci. Hledá firma zrovna JavaScript specialistu? Pak se tedy musí podívat na uživatele vyhledávající informace týkající se JavaScriptu a kde je vyhledávají, aby se jim cíleně ukázala zmíněná pracovní pozice.


#7 Změny v benefitech a zvýšování mezd

Myslíme si, že letošním trendem bude i nadále zvyšování mezd. Pozitivní ekonomické podmínky v kombinaci s trhem orientovaným na kandidáty znamenají zrychlený nárůst mezd. Zaměstnanci mají více možností a obrovské množství volných pracovních míst usnadní změnu práce. Zaměstnavatelé budou tedy muset kopat hlouběji a investovat více do svých zaměstnanců, než budou pokušeni konkurencí!